onsdag, april 11, 2012

Om Att Vara Singel (Eller Inte)

Ok så här är det. Jag skriver inte om allt här. Det har ni nog märkt. Jag nämner inga riktiga namn och berättar inte om allt som händer. Så det här med singelskap har ärligt talat varit lite upp och ner. Med andra ord, det har funnits en hel del, ganska långa perioder, där jag faktiskt har träffat en och samma person och egentligen inte varit, per definition, singel. Så är det faktiskt.

Namnet Singelsussi kom från en kollega som hittade på det en kväll för många år sen. Det finns ingen i verkligheten som kallar mig det och det är ingen som använder namnet på annat sätt än att referera till bloggen och knappt ens då. Mina vänner hänvisar bara till den som 'bloggen'. Singelsussi som blogg har också med åren visat sig handla om så mycket mer än bara relationer.

En anonym läsare (jag undrar givetvis om detta är någon jag vet vem det är i verkliga livet. Om det är det får du gärna höra av dig) skrev en kommentar om att namnet på bloggen kan bli till en självuppfyllande profetia och i den bemärkelsen i själva verket hindra mig från att bilda familj. Jag vet ju själv om att det finns en hel del specifika anledningar till att jag inte är gift småbarnsförälder redan men några av dom anledningarna har jag valt att inte skriva om här. Men ändå, intressant tanke. Så här skriver den anonyme läsaren:

Har läst din blog ett tag och tycker att du verkar vara en snäll och varm tjej. Jag förstår att du även tror på att universum spelar en hand med i våra öden. Tänkte på att du har varit singel ganska länge. Är det inte dags att sluta kalla dig själv (bloggen) för singelsussi? Blir det liksom inte en självuppfyllande profetia? Hjälp universum att hjälpa dig få det du önskar (enl tid inlägg man och barn).

Så nu är frågan, håller ni med? Vad har ni för tankar kring det här? Vore intressant att höra hur ni resonerar för egen del. Är det dags att lägga ner Singelsussi och ev starta upp en ny blogg i annat forum som är på ett annat sätt? Jag vet faktiskt redan på vilket sätt det skulle kunna bli..

8 kommentarer:

  1. Intressant! Tja, varför inte prova och se vad som händer? ;-)

    SvaraRadera
  2. Hmm, svårt det där. Jag bytte ju nu för att liksom börja om,(men ändå inte) och heter ju ändå samma. Och mitt blogg-namn har ju inte o göra med att jag är singel....
    Jag hade gärna sett lite mer av icke-singelsussi när du har dejtat o så faktiskt.... ;)
    Testa o byt namn o blogg, och se vad som händer!

    SvaraRadera
  3. Jag följer med oavsett! Du kan ju alltid ha den här kvar och växla mellan, om det känns bättre? Men det vore så klart kul att höra om den nya idén du redan har... :)

    Ps. Hur var Drake?

    SvaraRadera
  4. Vet du, jag tror att det är dags för singelsussi att gå i graven. Nu är det dags för Sussi att gifta sig snart istället känns det som. Bli världens bästa flickvän. Hon ska bara hitta drömprinsen. Vet inte om jag ska ha kvar bloggen fast inaktiv. Måste fundera på det tills det klarnar.

    Drake var underbar :)

    Kram

    SvaraRadera
  5. Jag tycker du ska ha den kvar även om den är inaktiv.

    SvaraRadera
  6. Ja jag håller med dig Matt. Så får det bli. Bloggen kommer ligga kvar här ett tag framöver.

    Ni som vet vad jag heter IRL kan google fram min 'vanliga' hemsida som består av mitt förnamn och efternamn.com. Där ser ni vad jag gör nu.

    SvaraRadera
  7. Så det blir inget mer bloggande nu då? Vad tråkigt isf, jag har följt din blogg länge och kommer sakna den.

    SvaraRadera
  8. Jag saknar dej här!! :/ Har ju läst dej så länge! KRAM

    SvaraRadera