måndag, april 28, 2008

Kontrollbehov

Det kanske bara är min bekantskapskrets som funkar så här men om man ska träffas och umgås så måste man boka tid. Långt innan. Jag kan tex prata med Foxy om att ses om två veckor eller med Zeta om att fika nästa helg. För att inte tala om mina om Tessies temakvällar som bokas ännu längre i förväg. Och jag och tjejerna har ju redan börjat prata om sommarsemester och till och med en långresa över jul. Det är ju om över ett halvår. Och vissa som hör det här tycker att jag är alldeles för kontrollerad. Inte så spontan. Att jag måste planera allt. Men det är ju inte jag! För om alla andra har det så och folk tar upp kalendern och börjar bläddra så fort man säger att det vore kul att ses så blir det ju så. Och dessutom vet jag att om jag inte planerar saker lite långsiktigt så har dom en tendens att inte bli av. Det i sin tur hade väl i och för sig gett utrymme för något annat, mer spontant då som förmodligen hade varit lika bra eller ibland kanske bättre. Eller mycket tråkigare. Moment 22.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar