söndag, april 27, 2008

Målsättning

Den här helgen har varit full av diskussioner. Helgerna är ju ofta det och just den här helgen blev temat ganska gemensamt oavsett i vilket sällskap jag var. Samma sak diskuterades i olika konstellationer och slutsatsen blev i nästa alla fall att lösningen var att ta hand om sig själv. Att se till att må bra, att vara nöjd med sitt liv och att inse att det är faktiskt är man själv som bestämmer. Om man sätter upp mål och ser till att göra vad som krävs för att nå dit så kommer man förmodligen att må bättre och därmed ha ett mer tillfredställande liv. Jag har det ju redan jätte bra men tror att en tydligare målsättning och mer fokus vore bra för mig. Det bästa är ju dessutom att själva handlingen att ta hand om sig själv och må bättre ger ringar på vattnet. Plötsligt börjar andra saker runt omkring falla på plats dom också utan att man vet hur det gick till. Så det är hög tid för mig att lägga fokus på mig själv och klargöra lite målsättningar inom flera olika delar av livet. Bena ut vad det är jag egentligen vill.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar