måndag, maj 19, 2008

Energi

Jag har länge tjatat om att man får vad man ger och att saker och ting kommer tillbaka till en men jag lyckas ändå inte riktigt leva efter mina egna (nåja, ganska världsligt alltomfattande teorier men ändå) teorier. Jag skulle vilja bättre kunna ta till mig alla fina tankar, komplimanger och energier jag får och har fått från vänner, pojkvänner, föräldrar och kollegor och ännu hellre känna allt det där själv, på riktigt. Men det är lätt att vara sin egen värsta fiende, det finns ingen som kan vara så taskig mot en som en själv. Det tar tid att bli sin egen bästa vän. Åtminstone för mig. Men med det sagt så känner jag trots allt att det finns massor av bra energi i mitt liv just nu. Jag är faktiskt snäll mot mig själv och försöker känna efter vad jag behöver. Jag hoppas att det märks utåt också men jag tror det. Det finns egentligen bara en relation som jag känner tar mer energi än den ger just nu och det ska jag nog se till att göra något åt snart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar