onsdag, maj 14, 2008

Magkänsla


Jag har en tendens att inte följa min magkänsla. Känslan finns där men det är ofta dåligt samvete, artighet eller nåt annat som kommer i vägen och istället lovar jag att göra nåt jag inte vill eller träffa nån jag inte har lust att träffa. Det här är verkligen nåt jag försöker tänka på för det är inte bra för nån. Det är inte kul för den man träffar eller pratar med som förmodligen känner att känslan och uppriktigheten inte finns där och inte för mig som gör det av fel anledning. Alltså är det bättre att säga nej direkt. I kväll fick jag själv känna på hur det känns att bli något som 'bockas av'. Det var säkert inte alls menat så men det kändes inte bra och trots goda avsikter hade jag nog hellre varit utan det här mötet i kväll. Det finns nog ingen som vill känna sig som en punkt på någons to do list. Jag önskar mig i alla fall lite mer känsla, närhet och uppriktighet än så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar