tisdag, maj 20, 2008

Mer Kloka Ord

Jag har en liten blå bok som jag brukar läsa i. Den är full av kloka, tänkvärda saker och igår läste jag ett stycke som påminde mig om viktiga saker. Det handlade om projicering och om hur vi styrs av en massa 'tänk om' tankar. Tänk om jag förlorar jobbet, tänk om jag aldrig träffar nån, tänk om jag inte kan få barn och familj. Men grejen är att vi inte kan veta vad framtiden kommer att innebära och ju mer mentalt utrymme man ger katastroftankar desto större chans är det att det dåliga faktiskt inträffar tror jag. För bara för att man har varit med om jobbiga saker i det förflutna innebär inte att framtiden inte blir bra. Jag tror att jag måste öva mig på att se på framtifden med tillförsikt. Negativa förväntningar förstärker bara den negativa inverkan förväntningarna har på livet. Ett positivt sinne är öppet och redo för positiva förändringar. Det är dagens läxa för mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar