onsdag, augusti 06, 2008

Hösttermin

Jag räknar fortfarande året i vår- och höstterminen. Det hänger kvar sen skolan. Så nu, efter sommarsemestern, börjar min hösttermin. Det är det lätt hänt att jag utvärderar året som gått vid den här tiden och på senare tid har jag slagits av att ett år verkar vara någon slags magisk gräns. Nu för tiden går ett år otroligt snabbt (inte som när man var liten och sommarlovet kändes som 10 år ungefär) men med lite perspektiv så är ett år en bra måttstock. När man går igenom jobbiga saker som uppbrott, separationer och stora förändringar så har man ofta kommit på fötter när det gått ett år. Jag kände mig till exempel hemma och att jag äntligen kommit i ordning i min nya lägenhet när jag bott där i ganska precis ett år. Foxy känner att hon är hemma och bekväm i sitt nya jobb på banken efter ett år. Just idag, när min hösttermin börjar, är jag glad att det gått ett år sen sist. 2008 är bättre än 2007.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar