torsdag, september 18, 2008

Min Kyrka

Religion är något som sammanför och håller ihop människor som samlas runt en genemsam trosuppfattning. I Sverige, som inte är särskilt religiöst, är det nog ganska vanligt att även se religion som något ont. Något som människor har dött för och som har varit upphov till krig. Och är, än idag. För mig har religion och andlighet mer handlat om att hitta något som passar mig och min vardag. Ett ställe eller en plats där jag kan hitta likasinnade i en lugn och trygg miljö. Det tog tid innan jag hittade dit men jag har insett att jag har hittat den, min kyrka, min religion. Den kanske inte faller under den klassiska religionsindelningen men den funkar bra för mig. En stund i den miljön varje vecka gör underverk i mitt liv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar