torsdag, november 13, 2008

Biologisk Klocka

Det är ganska många som frågar mig om jag är sugen på barn eller om jag börjar känna att jag vill bli mamma. Dom menar säkert väl men helt ärligt så tycker jag att det är en ganska konstig fråga till någon som lever själv. Det finns säkert massor av tjejer vars barnlängtan är så brinnande att dom skaffar barn med nån dom springer på ute på krogen eller åker till Danmark för att inseminera sig. Det är inte något fel med det men det är inte för mig. Inte nu i alla fall. Jag har ingen längtan efter barn om jag inte har någon att skaffa barn med och tills dess så är det inte aktuellt. Istället kan jag njuta av att kunna göra allt det där som föräldrar runt omkring mig säger att dom saknar. Sova till exempel. Resa och vara spontan, ta långa bruncher och läsa böcker. Var sak har sin tid, sen får man se hur det blir.

Bild lånad från Ecostreet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar