måndag, januari 12, 2009

Alla Är Olika

Att människor gillar olika saker, olika böcker, olika typer av musik eller mat och föredrar att spendera sin fritid på helt olika ställen och med olika typer av personer är förstås inte är dugg konstigt. Därför är det lite märkligt att jag tydligen ska ha så svårt för att stå upp för och erkänna hur just jag trivs bäst med att ha det i mitt liv. Jag vill gärna tro att jag ska trivas i de allra flesta olika sammanhang men så är det ju inte alls. Och istället för att tycka att det är helt naturligt att det är så ska jag grubbla på varför. Helt i onödan. Jag tror att 2009 är ett mycket bra år för mig för att lära mig släppa allt det där och bara inse att det blir nog bäst om man gör det man trivs med och mår bra av och inte försöker vara folk till lags eller inbilla sig att man gillar sånt man inte alls gillar. Det blir ju så mycket enklare då. Och roligare. Alla är ju olika. Det är inte konstigare än så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar