onsdag, januari 21, 2009

Mer Tacksamhet

Vet inte om det var allt det där vinet som jag fick hos Tessie men jag har plötsligt drabbats av en våg av tacksamhet. Det är rätt trevligt. Det finns ju så mycket att vara tacksam för hela tiden. Tex är jag tacksam för Chris som tålmodigt lyssnar på alla mina tankar om livet och killar och problem utan att klaga. För Råttan som förstår i vått och torrt. För Tessie som öppnar dörrarna och bjuder på middag. För Grisen som ger mig utbyte varje dag. För Alfa som trots att hon jobbar ihjäl sig är en trogen och underbar vän. För Vita som finns där efter mer än 25 år. För mina föräldrar som alltid vill mitt bästa och för min bror som är så där gulligt överbeskyddande som bara en storebror kan vara. För mina kollegor som blivit nära vänner efter alla år. För min lägenhet som blivit min tillflykt, min borg och min trygghet. Hoppas att jag ofta kan påminna mig om allt det som är bra i mitt liv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar