söndag, januari 25, 2009

Söndagsångest

Det var ett tag sen nu men idag har jag drabbats av klassisk söndagsångest. Trots att jag inte ens var ute igår och trots att jag och Zeta sågs över en väldigt trevlig middag och utvärderade pakten. Det är så klart en del rastlöshet inblandad eftersom jag legat i soffan mest hela helgen, och en del frustration. Det är ju nytt år och ny energi och det är bra men det väcker också 'vad ska jag bli när jag blir stor' tankar. Just nu är det många runt omkring mig som har nya stora saker på gång. Vissa ska ha barn, vissa börjar på nya utbildningar, vissa flyttar till nya lägenheter och vissa gifter sig. Några skaffar hund och några får löneförhöjning och extra semesterveckor. Men än så länge sitter jag här, precis som vanligt. Inga hundar, pojkvänner, kurser, barn, resor, nya bostäder eller extra semesterveckor. Så jag tycker lite lite synd om mig själv just idag. Förhoppningsvis går det över till i morgon. Om jag har tur.

2 kommentarer:

  1. Håll ut tjejen... Jag känner med dig. Hoppas du får allt det du önskar under 2009.

    Trogen läsare.

    SvaraRadera
  2. Tack söta! Det värmer och hjälper.

    xx

    SvaraRadera