torsdag, februari 26, 2009

Facebook Babies

Jag vet. Jag har inga barn och jag kan förmodligen inte ens föreställa mig hur det känns. Kärleken. Den villkorslösa. Hur allt förändras och inget mer blir det samma. Hur man inte ens kan förstå hur det fanns ett liv innan och hur det såg ut. Men ändå. Jag tror inte att jag kommer bli så. Kanske att jag har fel. Men jag kan inte förstå varför i stort sett alla som får barn ska lägga upp antingen en bild på sin bebis eller på sig själva med barnet som profilbild på Facebook. Som sagt, jag har inte barn själv men även om jag förstår att det är omvälvande och magiskt så är man väl fortfarande en egen person? Har man gått över till att bli mamma och bara mamma och måste visa upp sig själv genom eller bredvid sina barn? Kanske att jag märker det med tiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar