onsdag, februari 18, 2009

Tydligare Gränser


Det där med konsten att säga nej som jag pratat om innan går så där. Jag säger fortfarande alldeles för mycket ja. Antingen för att jag inte vågar säga nej, för att jag inte vill göra nån besviken genom att säga nej, för att jag tror att jag missar nåt genom att säga nej, för att jag tror att jag är otacksam genom att säga nej eller för att jag helt enkelt blir övertalad. För ibland börjar jag säga nej men det slutar med ja ändå. Eller åtminstone ett 'njaaaa'. Sen börjar jag dra öronen åt mig, jag ville ju egentligen inte från första början, och sen ändrar jag planer och ställer in saker genom att säga nej sen. Jag hoppas att övning ger färdighet för det här är lite bökigt att hålla på med. Och jag vill gärna lära mig säga nej till saker som jag egentligen tycker är kul men som jag inser att jag inte orkar, hinner eller har råd med. Jag får nog lära mig mer av Grisen. Hon är en jävel på att sätta tydliga gränser och säga nej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar