söndag, mars 29, 2009

Ok, Här Kommer Listan

Var bor du och trivs du där? Bor i Stockholm och trivs där. Stockholm är en fantastisk stad. Men helst skulle jag nog vilja bo utomlands.
Smeknamn? Massor. Det vanligaste har jag numera lagt till som förnamn i passet.
Hur gammal är du? Trettiotre

Vad tror folk om dig? Att jag är stark och driftig och framåt tror jag.
Stämmer det? Delvis men jag är nog även mkt mindre och räddare än folk tror.
Vad får du oftast komplimanger för? Min booty av någon anledning.
Hur kommer du se ut om tjugo år? Precis som min mamma gjorde i den åldern. Vi är väldigt lika.
Vilken ögonfärg har du? Grönbrun typ
Är du rädd för att få hängbröst? Haha, nej. Fråga mig igen om/när jag fått barn.
Ljuger du? Nja, jag kryddar nog mina historier lite ibland. Och jag kan nog dra vita lögner för att ta mig ur saker jag inte har lust med eller orkar…
Hur imponerar man på dig? Genom att vara trygg i sig själv, med humor, initiativförmåga och livserfarenhet.
Brukar du skratta för dig själv? Japp
Är du morgon- eller kvällsmänniska? KVÄLL. Åh vad jag inte gillar tidiga mornar.

Beroende av? Internet, mobiltelefonen och ordning och reda hemma
Sprit, cider, vin eller öl? Vitt vin som inte är Chardonnay eller nåt som bubblar

Brukar du bli för full? Njae.Ibland nog fullare än folk som ser mig tror men jag kräks inte och super inte bort nycklar och sånt.
Röker du? Nja, när jag dricker vin, när jag är sur och stressad eller när jag firar nåt.

Är du allergisk mot något? Katter och pollen.
Vem såg dig senast naken? Nån i duschen på gymmet skulle jag tro.
Har du sovit i din egna säng inatt? Precis som vanligt, ja.
Sov du ensam? Precis som vanligt, ja. På vänstra sidan av sängen.
När brukar du oftast gå och lägga dig? Typ elva på vardagar.
När går du upp ur sängen en helgmorgon? Beror på om jag varit ute kvällen innan och om jag är själv i sängen.

Hur svarar du i mobilen? Hej (om jag ser vem som ringer) annars med mitt namn
Vem ringde du senast? Peaches tror jag
Stänger du av mobilen när du sover? Alltid (om jag inte väntar samtal)
Brukar du komma i tid? Yes

När mår du bra? När jag har mina underbara vänner runt omkring mig, när jag reser, när jag ser ett riktigt bra gig, när det är varmt och soligt och fint väder.
Hur känner du dig nu? En smula söndagssunkig med tofs på huvudet men vid ganska gott mod
Vanligaste färg på dina kläder? Nog svart, med inslag av lila och rosa.
Vad tycker du om fötter? Har inga större problem med fötter om dom är rena och inte har långa äckliga naglar.
Vad saknar du? Nån som tar hand om mig och kramar mig framför allt. Rent materiellt skulle jag säga en tvättmaskin och ett badkar.
Hade du en bra kväll igår? Absolut. Jag och Grisen halvsov på soffan framför Robinson och käkade chips.
Favoritdryck på morgonen? Te. Dricker inte kaffe alls.
Rakar du benen? Ja, men fan vad trist det är.
Är du blyg? Nej, det är det nog ingen som kan beskylla mig för.
Har du spytt offentligt? Visst. På nån skolfest i högstadiet typ.
Vad skulle du göra om du vore kille/tjej för en dag? Om jag var kille skulle jag kanske ligga med en tjej för att känna hur det känns.
Är du nöjd med ditt liv? Alltså.. Egentligen är jag väl rätt nöjd i det stora hela men det är ju det här med åldern, rastlösheten och singelstatusen.
Är du bortskämd? Om du frågar mina föräldrar tycker dom nog det men jag håller inte alltid med.

Vad är det värsta du vet? Vet inte riktigt men kanske folk som har noll koll på sina saker, pengar och tillhörigheter.
Hur mycket pengar brukar du slösa på en vecka? Slösa vet jag inte men det beror ju på om jag får för mig att shoppa eller om jag går ut mycket. Vad längtar du till? New York! Sol, värme, bättre tider och sinnesro.
Har du bra vänner och äkta vänskap? Ja, tacka gudarna för det.
Vad är det finaste du fått? Storleksmässigt är det kanske pengar av mina föräldrar eller resan till Sydamerika men kärleksmässigt är det nån av alla dom omtänksamma presenter mitt ex gav mig. Han var fantastisk på små, genomtänka och kärleksfulla presenter.
Du samlar på? Jag är som en liten hamster. Samlar tex på minnen i form av konsertbiljetter, flygbiljetter, tändsticksaskar från bra krogar och backstagepass och sånt.
Vem ringer du när du är arg/ledsen? Nån av finaste tjejerna.
Tycker du om någon just nu? Många men ingen på det där speciella sättet.
Vilken tid gick du upp idag? 10.30 vilket blev 11.30 av sommartiden.

Vad skulle du göra om du vann en miljon? Ta tjänstledigt och resa jorden runt.
Bär du glasögon eller linser? Nä, men jag borde nog.
Tycker du det är viktigt att ha märkeskläder? Egentligen inte. Men jag är rätt svag för vissa designers och väskor och sånt.
Har du piercing? I öronen om det räknas. Inte så stor fan av piercing annars.
Tror du på kärlek vid första ögonkastet? Attraktion absolut. Men kanske inte kärlek.

Vill du gifta dig? Ja, det vore trevligt.
Vill du ha barn? Ja, det tror jag. Om jag inte hinner bli 45 innan jag träffar nån.
Solar du ofta? Så ofta jag kan på sommaren och på solsemester. Älskar sol och värme!
Är du bra på att laga mat? Jovars, helt ok faktiskt.
Vilken mat är den största missen att bjuda dig på? Nåt med fisk. Äter inget som kommer från havet typ.

Vilken är din favoritglass? Jag är ingen glassperson men en yoghurtglass på sommaren är toppen. Cocosglass eller Rocky Road funkar också.
Tror du på ett liv efter döden? Om man inte blir en mask eller så skulle det väl vara trevligt att ha nåt att se fram emot?
Vad äter du helst när du ser på film? Popcorn på bio. Smågodis hemma kanske.
Bor dina föräldrar tillsammans? Jadå. Sen snart 50 år…
Har du tandläkarskräck? Inte alls. Efter massor av år med tandställning är det ren rutin. Men jag tycker kanske inte att det är det roligaste som finns. Är du flygrädd? Inte ett smack.
Har du någon gång gråtit dej till sömns? Ja men det var rätt längesen nu. Jag brukar inte kunna gråta i så långa perioder.
Biter du på naglarna? Nej, tack och lov.
Hur ofta tränar/motionerar du? Försöker träna tre gånger i veckan.
Senaste låt du hörde? ’How It Was Supposed To Be’ med Ryan Leslie
Är det okej att gråta? Men absolut. Nödvändigt skulle jag säga.

När grät du senast? Nån gång nu i veckan till nåt Tv program förmodligen.
Låt som när du är ledsen sörjer till? Finns många. Men ’I Can’t Make You Love Me’ (George Michael versionen oftast) eller ’Halleluja’ till exempel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar