fredag, mars 06, 2009

Surkärring

Ok, det brukar råda terrorbalans mellan oss. Min granne under mig har fester och jag har fester. Vi brukade störa varann ungefär lika mycket. Men nu. Jag känner mig som en sur pensionär. Han har fest HELA tiden. Det behöver inte vara mycket folk hemma hos honom men han har stereon på högsta, dom bolmar inne och röken går upp genom golvet så min lägenhet luktar gammal nattklubb, han har ett singstar (eller kanske är det guitar hero) och skränar nätterna igenom med sina fulla kompisar. Jag blir så jävla irriterad. Och det är alltid när jag för en gångs skull ska ta det lugnt hemma en fredag eller ännu värre ligger hemma med migrän. Det är då han drar igång basen på högsta. Ibland hör jag knappt TVn när jag ligger i soffan. Han drar igång efterfester en onsdag vid tvåtiden på natten. Fan vad sur jag blir.

2 kommentarer:

  1. Vet inte om det är rätt titel för mig oavsett innehåll... fortfarande inte msn? Hmmm

    SvaraRadera
  2. *ler* jag var rädd för den handlingen. & ska försöka att inte fråga saker jag redan vet svaret på. :)

    SvaraRadera