torsdag, april 02, 2009

Söööder

Helt plötsligt har halva bekantskapskretsen fått för sig att flytta till Söder. Hux flux homestylas det, snackas med mäklare, målas lister och säljs lägenheter till höger och vänster. Sälj först, köp sen verkar vara devisen för tillfället och sen jaga nytt boende på Söder. Det var snack om Kungsholmen, det var snack om Vasastan. Men nu verkar både Alfa, Peaches och Vita snegla på Söder. Grisen har redan hittat drömlyan på Nytorgsgatan och kanske hamnar hela gänget inom lagom brunchavstånd till slut. Jag var nära att dras med ett tag. Inte till Söder kanske men i hela mäklar-sälja-köpa-flytta-karusellen. Men häromdagen, när jag kurade under duntäcket i TV soffan med tända ljus och gott te så insåg jag det faktiskt. Att trots att jag tjatar om badkar, balkong och tvättmaskin så trivs jag alldeles ypperligt i min lägenhet. Jag har inte bott här så himla länge (nåja, ett par år har det hunnit bli) och med all annan ketchupeffekt i livet just nu så känns det inte alls aktuellt att dessutom flytta. Så jag stannar här i Vasatsan ett tag till. I mitt alldeles egna hem och fristad.

1 kommentar:

  1. Både Vasa och Söder är ju fantastiskt. Härligt att trivas i sitt hem, det är värt så himla mycket! Kramar

    SvaraRadera