tisdag, april 14, 2009

Sötebrödsdagar

Det finns vissa städer man gillar mer än andra. Vissa städer är man nästan förälskad i och NY är en sån stad för mig. Så bara att vara, att gå gata upp och gata ner, shoppa sommarklänningar, dricka vin på eftermiddagarna och äta goda middagar på kvällen gör mig helt lyckligt. Det var ganska kallt där borta men underbart ändå. Det finns anledningar till varför Grisen går runt med ett leende på läpparna. Men nu är semestern och sötesbrödsdagarna över för den här gången och det ska bli mindre kul att se över alla kvitton. Det får kanske räknas in i den allmäna konkursen på något sätt. Det är ändå otroligt hur man kan glömma bort alla sina vardagsproblem och allt här hemma när man är borta. Så skönt att bara släppa alla tankar på annat och bara vara. Men nu är jag hemma igen. Jetlaggad och ganska pank. Men med den här fina klänningen i garderoben. Och Peaches och jag måste nog ut och inviga våra nya skor snart.

Bild lånad från Betsey Johnson

4 kommentarer:

  1. Härligt att du haft det bra.
    Välkommen hem.

    SvaraRadera
  2. Tack! När får man flytta till NY på heltid undrar jag? Skulle inte mitt liv varit lyckligare där..

    SvaraRadera
  3. Underbart att du har haft en bra påsk i new York! kram på dej! och söt klänning!

    SvaraRadera
  4. Hoppas hoppas att det blir varmt snart så jag Tack! kan börja gå i klänning. Kram

    SvaraRadera