torsdag, september 24, 2009

När Man Vet Så Vet Man

Det händer mig titt som tätt att jag tror att jag inte vet och att jag vänder och vrider på saker. Å ena sidan och å andra sidan...argument för och emot. Men saken är den att när det väl kommer till kritan så verkar det liksom som att man faktiskt vet. Att man innerst inne vet och har gjort det hela tiden. För om man behöver ifrågasätta så mycket och undra så mycket och fundera så mycket så tror jag nog inte att det är rätt. För när det känns bra så vet man. Det gäller allt från relationer till vänner, goda eller dåliga energier eller ekonomiska beslut. Låter kanske kryptiskt, jag förstår det. Men jag fick nyligen ett konkret bevis på hur enkelt saker kan vara när man vet. För då vet man liksom.

4 kommentarer:

  1. man har så mycket mer inom sig än man ibland tror...insikt är bra grejer!

    SvaraRadera
  2. Är det rät så är det lätt!
    Då behöver man inte fundera så mycket.. allt faller på plats utan krångel.

    SvaraRadera