måndag, september 07, 2009

Nytt Bänkpapper

Det är något visst med hösten ändå. Jag är frusen av mig så egentligen är sommaren min favorittid men precis som efter nyår så är det en viss känsla av nystart när sommaren är över. Man får liksom börja om igen och ändra på det där man inte gillade. Gör om, gör rätt. Kommer ni ihåg när man var liten och skulle börja skolan efter sommaren? Man gick och köpte nya pennor och nytt bänkpapper att klä in både bänk och böcker i. Det är lite så det känns nu. Lite ny förväntan, lite nyfikenhet, lite nystart. Dags för nytt bänkpapper.

3 kommentarer:

  1. Jag klädde in mina böcker med hästpapper =)

    SvaraRadera
  2. Pennfodral var också viktigt. Med ett nytt pennfodral kunde man erövra världen. Drömmen om ett perfekt liv och total ordning och reda var aldrig starkare än inför höstterminen.
    /Marcus

    SvaraRadera
  3. Precis! Så nu ska det bli ordning på torpet.
    Kram

    SvaraRadera