lördag, oktober 10, 2009

Att Inte Vara För På

Har ganska nyligen upplevt skillnaden mellan när folk (killar alltså) säger att dom inte vill vara 'för på' till att inse att dom helt enkelt är fega, blyga och såna som inte tar initiativ. Visst kan det vara bra att inte vara för på. Särskilt i början. Det kan ju skrämma bort vem som helst. Så klart inte bra att framstå som efterhängsen eller desperat. Men oavsett vad vi alla tycker om 'spelet' och det här som jag anser till viss del behöver finnas i början (till viss del, håll alla arga kommentarer..) så måste man ju till slut visa lite mod, lite initiativ och lite framåtanda. Visa vad man vill, ta vad man vill ha och stå för vad man gillar och att man är intesserad. Det tycker jag i alla fall. Annars tappar du i alla fall mitt intresse och allt rinner ut i sanden.

8 kommentarer:

  1. Intressant ämne det här.

    Hur gör du själv för att killen inte ska tappa sitt intresse?

    SvaraRadera
  2. Jag instämmer i vartenda ord i det här inlägget ;=) !

    Kram
    /Douglas

    SvaraRadera
  3. Då vi inte är speciellt många som har förmågan att läsa andras tankar, så krävs det en hel del initiativ från båda sidor, för att inte ett förhållande ska rinna ut i sanden helt i onödan.

    SvaraRadera
  4. Johan: Det där är ju från person till person så klart men det finns massor av fix och trix att pyssla med. Sen är det ju så att om det finns bra kemi så behöver man inte alltid vända ut och in på sig. Det flyter på bra av sig självt.

    K: Trust me, här fanns initiativ, pushande och tydliga indikationer.

    SvaraRadera
  5. De flesta över 30 är nog trötta på "spelet". Men det är bara när riktigt starkt intresse finns på båda sidor (eller på ingen sida) som det kan bli okomplicerat. Tyvärr händer det väl rätt ofta att man tycker att nån är GANSKA intressant. Och då är man liksom där igen.
    /Marcus

    SvaraRadera
  6. Inget intresse på något sida känns ju så där..:)Men visst händer det nog ofta att båda är GANSKA intresserade.

    SvaraRadera
  7. Jag blir bara trött...

    Jag tycker det kräver engagemang och initiativ från bådas sida.

    Men sen är ju jag singel också...och det säkert av en anledning! ;-)

    SvaraRadera