söndag, december 13, 2009

Inför 2010

Snart är det nytt år. Det är rätt skönt tycker jag. Inte för att jag egentligen är särskilt förtjust i att bli äldre (och det blir man ju oundvikligen varje år) men januari inger mig alltid en känsla av nystart. Gör om, gör rätt. Nya krafter och nya äventyr liksom. Men i fredags pratade jag lite med tjejerna om vad vi hade för tankar, förhoppningar, mål och önskedrömmar inför nästa år. Har fnulat lite i helgen sen efter det och visst finns det en del ganska konkreta tankar och visioner som tagit form redan nu men jag känner faktiskt lite som Varför Vara Perfekt. Det här året har jag nog ingen lust att sakligt sammanfatta året som gått och tydligt pränta ner mål inför nästa. Dom brukar nämligen låta ungefär likadant år efter år och sen vips har det gått ett år till utan att mycket har hänt. Det känns nog egentligen som att jag redan haft en hel del tid att sammanfatta det här året i mitt huvud. Med tanke på hur dom senaste månaderna har sett ut så blir det nog naturligt så att det viktigaste för mig är min hälsa och att få tillbaka min energi igen. Tydligare mål än så tänkte jag inte sätta just nu.

2 kommentarer: