torsdag, december 17, 2009

Konsten Att Släppa Taget

Tänk, jag tror faktiskt att jag har kunnat släppa taget nu. Kanske inte för en så himla lång tid men ändå. Det jag försökte göra i flera månader har jag kunnat nu, utan att ens försöka. Det är nog en av läxorna från hela den här processen - att sluta försöka så mycket. Sluta försöka styra, kontrollera och påverka. Ibland måste man helt enkelt bara släppa och låta det vara. Ofta är det också efter det som saker och tankar och i det här fallet hälsan faktiskt klarnar. Men det tog lång tid för mig att fatta det och det kanske låter lätt och enkelt men att släppa taget är nog det svåraste av allt. För mig i alla fall. Men nu..så himla skönt! Jag har till och med vågat sätta mig i en bil igen och köra. Det tog mig ett halvår att våga göra det och det gick hur bra som helst. Frihet och lycka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar