onsdag, december 09, 2009

Småbarnsföräldrar vs Vi Andra

Tycka vad man vill om bråket mellan Alex Schulman och Katrin angående om man får ta med barn och barnvagnar på caféer eller inte. Klart folk ska få fika var dom vill men jag kan ändå förstå delar av båda sidornas argument. Det som däremot gjorde mig riktigt irriterad var Malin Wollins krönika i Aftonbladet idag. Att anta att 'alla som störs av bebisar innerst inne längtar efter att bli befruktade' är inte bara korkat sagt utan ganska trångsynt också. Hur kommer det sig att alla småbarnsföräldrar utgår ifrån att deras val i livet är det som alla andra vill ha och drömmer om? Men jag antar att hon skulle säga att jag bara sitter här och önskar att jag blev befruktad. Omedelbart. Fan vad dumt!

3 kommentarer:

  1. Haha det där inlägget kan jag inte ens ta på allvar. Känns som att hon bara vill provocera.

    Så mitt bästa råd är att bara strunta i det och inte låta det påverka dig överhuvudtaget ;=)

    Kram !
    /Douglas

    SvaraRadera
  2. Ja, du har säkert rätt Douglas. Klok som en bok är du! kram

    SvaraRadera
  3. Och vi skulle aldrig få barn som skriker =)

    SvaraRadera