måndag, februari 15, 2010

Uthållighet

I vanliga fall är jag ganska otålig. En smula rastlös och kanske till och med lite kort stubin ibland. Temprament liksom. Jag vill ofta och gärna att saker ska hända snabbt, mycket och ofta. Kul saker alltså. Eller saker som jag tror jag vill ska hända. Det där med att ha tid, tilltro och tålamod och att tänka på att det kommer med tiden, var sak har sin tid och det där. Det brukar inte vara min grej. Tills nu. Nu är det så nästan hela tiden. Jag håller inte alla ögon och öron öppna konstant. Jag planerar inte framåt och jag försöker inte påverka och göra upp saker hela tiden. Jag får inte panik över att ha det tomt i kalendern. Jag blir inte hemskt rastlös och irriterad över att kroppen inte reagerar som jag vill att den ska på all den här proteinen jag äter. Allt känns liksom ok och jag har tålamod med tiden, mig själv och allt runt omkring. Hoppas det håller i sig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar