torsdag, april 29, 2010

Stängda Dörrar Och Öppna Fönster

Det är mycket förändringar i mitt liv just nu. Tråkigt och jobbigt på många sätt men det finns också olika sätt att hantera det. Inte för att jag har särskilt stor lust att vara så där klämkäck och positiv men det är trots allt så att förändringar också öppnar upp för nya möjlighter. Det blir en ny energi, en rörelse mot något annat. Kanske något bättre, något större. När en dörr stängs öppnas ett fönster som man brukar säga. Förhoppningsvis kommer jag att kunna se tillbaka i backspegeln längre fram och inse att det var i och med dom förändringar som händer nu som jag hamnade där jag gjorde. Jag försöker välja att se det som spännande och utmanande istället för sorgligt och skrämmande även om det inte alltid är så lätt.

6 kommentarer:

  1. Hej Kul med en till blogg om singelliv 30+
    Jag själv bor i en mellanstor svensk stad hade det inte varit för jobb och hyffsat brett nöjesutbud hade jag flytt till storstan för länge sen ;) Kommer dock från en mindre sömnig inskränkt håla från början. Min blogg handlar också om singelliv.! http://enokandtjejsdagbok.blogspot.com

    SvaraRadera
  2. Vad kul! Hej och välkommen. Och fin valborg.

    SvaraRadera
  3. Oj, vad jag kände igen mig i dina ord...
    Och man måste ju försöka se att det kan bli bra? :)

    SvaraRadera
  4. Ja, jag tror det. Man kan nog styra en hel del själv.

    SvaraRadera
  5. tack tack har ny bloggdomänadres.
    http://enokandtjejsdagbok.blogg.se

    SvaraRadera