måndag, maj 24, 2010

Ännu Lite Friskare

Det är verkligen enormt skönt att må bättre igen. Det är som att sakta se den där lilla energistapeln krypa uppåt när man laddar mobilen. Snabbt går det inte och det gäller att jag hela tiden kommer ihåg att balansera belastning med återhämtning. Att jag inte rusar på och skuttar ut som en ko på grönbete och tror att allt är klart nu. Att jobbet är över och jag är hel igen. Det här kommer att följa med mig längre än så och jag måste inse att jag nog aldrig kommer att kunna leva som innan. Men jag kommer kunna ha ett bra och friskare liv på ett bättre, mer hållbart sätt. Men redan nu, att få känna den här inre glädjen igen är härligt. Att vilja boka in saker, att längta efter att få träna och känna att kroppen är stark igen. Den här veckan är det nya besök hos medicinmännen inbokade och om allt går vägen kommer jag att bli ännu lite friskare även på papper.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar