lördag, maj 15, 2010

Om Jag Bara Varit Nån Annan

Vet inte om jag låtit för happy i mina inlägg på senaste tiden. Kanske. Kanske inte. Men nu är det dags att skriva nåt som inte är så glatt. Det är den här klassikern om relationer. Om att träffa nån och att lyckas med timing, attraktion och allt det där för att det ska funka. Och jag är så trött på att ta all skuld på mig själv. Istället för att helt enkelt acceptera att det alltid krävs två. Att ändå sitta här och undra vad som hände. Att fråga sig själv om det hade blivit annorlunda om jag sagt nåt annat, ringt vid nåt annat tillfälle, inte berättat vissa saker, tagit andra beslut eller gjort andra saker. Om något jag gjort eller sagt hade kunnat gjorts annorlunda som hade påverkat utgången. Så att det blivit annorlunda. Bättre. Jag är trött på det. Kan det aldrig få vara enkelt. Kan det aldrig få vara bara bra.

6 kommentarer:

  1. Tack för att du sätter ord på vad jag känner! Det är precis så jag känner.
    Vet precis vad du menar...
    Ibland undrar man =(

    Stor KRAM

    SvaraRadera
  2. Tack! Behövde en kram idag.Kram tillbaka

    SvaraRadera
  3. Om det känns rätt så spelar det ingen roll när man ringde, vad man skrev i sms:et och kanske inte ens vad man sa. Det är det som är grejen.
    /Marcus

    SvaraRadera
  4. Marcus: nej, jag antar det och du har säkert rätt. Det är så lätt att fastna i dom tankarna bara. Och det är svårt att träffa rätt.

    SvaraRadera
  5. Det är jäkligt lätt att lägga skulden på sig själv och undra vad som gick fel.
    Men vi är ju den vi är och hade vi gjort på ett annorlunda sätt hade vi kanske inte varit sanna mot oss själva.

    Kram.

    SvaraRadera
  6. Nej så är det ju. Det är klart att det finns anledningar till varför vi väljer vissa vägar och tar vissa beslut. Önskar att jag kunde landa i att det är som det ska.

    SvaraRadera