söndag, januari 02, 2011

Uppdatering Av Maskinparken

När till och med min pappa, som är grymt ointresserad av teknik, påpekar att det märks tydligt att det inte bor en man i min lägenhet så börjar det bli illa..Och han har rätt. För om man ska generalisera lite så brukar mer fokus läggas på teknik om det finns en pojkvän med som tycker till (och installerar). Som det är nu så lägger jag inte mina pengar på ny teknik (men jag älskar min iPhone så klart). Det innebär tex att min stereo är typ 10 år gammal (och t o m har ett kasettdäck hahahahah), det finns ingen Blurayspelare, jag har inga spelkonsoller och surroundsystemet står oinkopplat nere i källaren (ja, det är sant). Dessutom är min laptop från stenåldern och så full med damm att den surrar högre än TVn som står på. Ni hör ju, så här kan jag faktiskt inte ha det! Nu är bara frågan - om man ska köpa en ny laptop - är det så att man bara måste ha en fin vit sak med ett äpple på då? Alla som har en säger ett unisont - JA! - när man frågar och det lutar åt det hållet. Men dom är ju dyrare än dom andra varianterna. Douglas, lite råd och tips från experten? Vad säger ni andra?

4 kommentarer:

  1. apple, bara apple du kommer iiiinte ångra dig. xx

    SvaraRadera
  2. Jag hade själv en Mac Pro och jag måste säga att den var sjukt bra ! Dock tyckte jag att 12000kr var lite mycket då jag i princip bara surfade på datorn och MSN:ade. Så jag sålde den och köpte den här http://www.pricerunner.se/pl/27-2574067/Baerbara-datorer/ASUS-Eee-PC-1005PE-Intel-Atom-N450-1.66GHz-1GB-250GB-TFT10.1-Win-7-Start-priser

    Den är också grymt bra. Väger knappt nånting och är så liten att den kan tas med överallt. Men det jag gillar mest med den är batteritiden. Kostar dessutom bara 3-4000. Denna rekommenderar jag starkt !

    Kram
    /D

    SvaraRadera
  3. Jag skulle inte lägga så mycket pengar på en dator bara för att få ett äpple på den. Är helt övertygad om att med rätt kunskap så kan du hitta många datorer som är lika bra =)
    Lycka till!

    SvaraRadera
  4. Jag kommer helt klart att använda datorn till mer än surf. Bildhantering, en del grafisk utformning, dokumenthantering etc. Mer åsikter och tios tack! :)

    SvaraRadera