tisdag, januari 25, 2011

When In Doubt, Do Nothing

Internet kryllar av historier om det här och ni som läst här ett tag vet att jag är en stark förespråkare för det här med att släppa taget. Jag är inte så bra på det däremot...Men övning ger färdighet som det brukar heta. Är i en situation just nu där jag bara inte kan bestämma mig. Klurar, vrider och vänder och analyserar. Försöker hitta magkänslan - vad vill jag egentligen. Och det bara går inte. Vill inte. Kan inte. Vet inte. Men så kommer det igen, påminnelsen om hur jag släpper - when in doubt, do nothing. Det är så lätt att försöka forcera fram nåt, tvinga fram beslut eller resultat som bara inte vill komma och som oftast ändå bara blir fel ju mer man anstränger sig. Därför, i mitt fall, har jag märkt att det bästa att göra när jag fastnar är att helt enkelt inte göra något alls. Bättre att kanske gå och lägga mig, om det råkar vara sent, gå och träna eller göra nåt som får mig att tänka på nåt helt annat.Till slut kommer saker och ting att klarna och beslutet kommer av sig självt. Och faktiskt, det börjar redan ljusna lite på beslutsfronten.

2 kommentarer:

  1. Good point! Ofta tycker man kanske att man borde känna nåt för nån. Men gör man inte det så gör man inte det. Såna kloka insikter kan man ofta få av att vänta och slappna av lite. Fuck alla borde!
    /Marcus

    SvaraRadera
  2. Exakt! Fuck alla borde. I just det här fallet handlade det i och för sig inte alls om någon speciell person och känslor utan mer om praktiska beslut. Men det funkar lika bra i båda fallen och nu har allt löst sig till det bästa!

    SvaraRadera