fredag, mars 11, 2011

Rätt Fokus

Som vanligt kan jag välja om jag vill fokusera på bra saker eller dåliga saker. Skifta mentalt fokus. Älta sånt jag gjort fel eller vara stolt över det jag lyckats med. Gräma mig över sånt som fattas eller glädjas åt allt det fina jag har. Irritera mig på småsaker eller förundras över allt som faktiskt funkar. Det krävs att man påminner sig själv, i alla fall är det så för mig. Att påminna sig själv att man kan påverka sina tankar ocb att inte hamna i gnällträsket. Så nu är det fokus på allt underbart som är bra och massa förväntan inför allt kul som lurar framöver. Och jag längtar ihjäl mig efter sol och värme. Tror att det är dags att titta på den där påskresan.

2 kommentarer:

  1. Ja det är skrämmande hur mycket som faktiskt sitter i våra huvuden.

    Ska du till Thailand i påsk vet du vem du ska rådfråga ;) =

    SvaraRadera
  2. Absolut! Hör av mig när jag vet vartåt i världen
    det lutar.

    SvaraRadera