tisdag, april 05, 2011

Att Leva Som Man Vill

Alfa, jag och Vita hade en diskussion i helgen om det här med att leva som man vill. Och att valen man gör speglar ens personlighet. Visst är det så. Men medan Alfa tyckte att man kunde dra slutsatser om en persons intressen och hur dom har valt att leva utifrån situationen idag så höll jag emot lite och menade att hur man lever idag inte alls behöver spegla hur man vill leva. Argumentet är ju förstås: om du inte redan lever som du vill leva och gör det du vill, varför ser det inte till att göra det? Till en viss gräns så klart. Man kanske inte kan bestämma sig för att bli miljonär och bo i ett slott i Dubai så där bara. Men ni fattar. Jag menar bara att jag har en del intressen och saker som jag absolut skulle kunna tänka mig att inkludera i mitt liv men av olika anledningar gör jag inte det just nu. T.ex. tycker jag mycket om att baka och laga mat. Men som singel och med mitt jobb och resor så är det ganska tomt i mitt kylskåp och det är inte lika kul att laga mat till en person. Men jag skulle gärna göra det mer och oftare vilket jag också gjorde när jag var sambo. Jag spelar heller inte golf men det handlar inte om att jag aktivt bestämt mig för att jag inte vill utan mer om att jag inte har nån bil och ingen att regelbundet golfa med. Men jag skulle gärna lära mig. Ja, ni fattar. Det jag menar är att det är inte säkert att man väljer bort saker man gillar eller aktiviteter för att man inte gillar dom utan mer p.g.a. hur livssituationen ser ut just nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar