söndag, april 10, 2011

Nätdejting

Mitt konto ligger nere sen flera år nu faktiskt men jag har en del bekanta som är ihärdiga med nätdejtingen just nu. Det som är ganska intressant är att de flesta jämnåriga killar som finns på siten söker kvinnor mellan 20 och ca 32. Någon ganska mycket yngre alltså. Om man då råkar vara säg 35, 36 år och kvinna är man alltså utanför deras intressesfär. Kanske tror de jämnåriga killarna att kvinnor i 30 plus åldern vill skaffa barn omedelbums, jag vet inte, men om jämnåriga killar inte är intresserade ska kvinnorna vända sig till någon som är i 50 årsåldern då eller? Som redan har tre barn sen innan och är skild?

3 kommentarer:

  1. Hmmm....
    Känner mig träffad, :-)
    Det finns ju en oskriven regel, vet inte riktigt var den kommer ifrån, manschauvinism eller de facto att kvinnor är tidigare utvecklade mentalt än killar, men till regeln:
    Män passar bäst med kvinnor som är hälften av deras ålder + 7år.
    Vi kontrollerar: 36/2+7=25! Voila, rätt så precis mellan 20-32.
    Nu är detta vissa killars "drömscenario", själv känner jag att jag antagligen skulle må bäst av en äldere kvinna. Vad jag försöker säga är att din jämnåriga drömprins finns därute och väntar på att bli hittad, don´t you worry.
    Må bäst

    SvaraRadera
  2. Ja det är kanske så. Men är det inte ganska intressant att man utgår från att en kvinna vill ha en jämnårig egentligen? Vi gillar ju också snygga 25 åringar :)

    SvaraRadera
  3. Och haha, nu när jag läste det igen. Haha, någon som redan har tre barn och är skild i 50 årsåldern. Ren slump att jag skrev så faktiskt.

    SvaraRadera