onsdag, maj 11, 2011

Nya Möjligheter

Maj är en härlig månad. Det är ju så svårt att sitta inne när det börjar bli varmt och fint och helt plötsligt känns det som att det är nya fester och tillställningar flera gånger i veckan. Jag och Blondie är en ganska farlig kombination eftersom ingen av oss har karaktär att gå hem i tid. Och jag älskar det! Vi kom så klart hem alldeles för sent igår för att vara en tisdagskväll men det är ju som så ofta det där spontana som blir som bäst. En av dom sakerna jag älskar mest med Blondie är hennes öppenhet och nyfikenhet på nya människor. Och jag håller med, man vet liksom aldrig vad saker leder till. Det är så många gånger jag inte varit sugen på att gå på en fest, ett möte eller träffa en speciell person. Men när jag väl tog mig i kragen och gick dit visade det sig bli mycket roligare än vad jag någonsin kunnat tro. Det blir ju inte så jämnt förstås. Ibland blir det skitdåligt. Och ibland är man på dåligt humör eller trött. Men väldigt ofta har min nyfikenhet på nya människor lett till massor av otippade, roliga och konstiga upplevelser och nya bekantskaper. Och man vet liksom aldrig. Plötsligt dyker det upp en ny vän, en bra affärskontakt, kärlek eller nån med den där perfekta lägenheten att hyra ut.

1 kommentar:

  1. Haha förvånad mig inte att ni är ett giftigt radarpar...;=)

    Och nu när jag frisknat till så j*vlar ska det tas tillvara på de härliga dagarna/kvällarna som komma skall !

    SvaraRadera