söndag, juni 19, 2011

Sunday Blues

Det var faktiskt ett tag sen nu. Ett tag sen söndagsångesten kröp över mig. Konstigt nog var det en romantisk komedi som satt igång det idag. Kombinationen av att vara trött, en smula bakis, och fundera över sitt kärleksliv visar sig vara dålig idag. Dessutom är det grått och regnigt ute. Det är en del saker som hänger över mig just nu som jag inte riktigt vet hur jag ska hantera så ångesten kryper runt någonstans där inne. Jag tänker inte försöka lösa det med alkohol, som Kunken gjorde. Inte idag. Försökte med cigaretter för en stund sedan men det gick inget vidare. Egentligen vet jag att vila och sömn är det bästa botemedlet när det känns så här. Att det oftast brukar kännas bättre att vakna till en ny dag. Men vissa av sakerna som hänger över mig kommer inte försvinna över en natt. Kan vara dags att peppa sig till lite mer Just Do It mode igen.

2 kommentarer:

  1. Kan inte komma ihåg senast jag inte hade söndagsångest. Dämpar den nu med ett glas rött, country musik och söka flygbiljetter.

    SvaraRadera