måndag, juli 11, 2011

Aldrig Nöjd

Det är ironiskt egentligen. Det här med bikiniångest alltså. När jag var (rätt mkt) yngre gick jag faktiskt en bikinivisning för ett modeföretag. På Hard Rock Café. På bardisken! Herregud. Inte ens då tror jag att jag var särskilt nöjd med hur jag såg ut. Om jag tittar tillbaka på det idag hade jag mördat för att se ut som jag gjorde då. Men är liksom aldrig nöjd. Borde lära mig att vara nöjd med hur läget är precis just nu. Och dessutom inse att det är en massa andra saker som spelar in här i livet. Utöver hur man ser ut på stranden menar jag...

3 kommentarer:

  1. med andra ord ger bikini den bästa ångest. Kanske skulle vi börja med baddräkt istället. En som både plattar till och lyfter...gärna på rätt ställe då ;-)
    Jag kan då säga att den här sommaren inte går till historien som den sommaren jag kände mig nöjd med min kropp och det spelar ingen roll att andra säger " Men du har ju fått barn för några månader sen", för det går liksom inte in i mitt huvud :-(

    SvaraRadera
  2. Nej det verkar som man har totalt orealistisk syn på hur man borde se ut :(

    SvaraRadera
  3. och inte nog med det så jämför iaf jag mig ofta med de som är mycket yngre =(
    Men du, vi är fina som vi är =)

    SvaraRadera