torsdag, juli 28, 2011

Det Där Om Att Jaga

Jag verkar inte kunna sitta still. Det har nog alltid varit så egentligen. Att jag alltid har något på gång. Drar igång nån stor plan, reser i väg på nån resa, anordnar nån fest, flyttar till annat boende. Vet inte riktigt var den där rastlösheten kommer ifrån och om jag bara ska acceptera den och låta den härja fritt eller öva mig på att bara vara och släppa taget. Släppa kontrollen. Göra ingenting. Som nu tex, samtidigt som jag just råkade boka en resa (fantastiskt kul!) så har jag varit i kontakt med en mäklare ang att sälja min lägenhet. Det i sig är inget nytt. Det har jag tänkt på i flera år. Jag saknar vissa saker där jag bor nu (ja, jag vet, i-landsproblem på ganska hög nivå). Men skulle jag egentligen inte bara kunna lugna mig lite? Landa i att inte dra igång stora projekt och planera stora förändringar. Bara låta saker vara lite status quo en stund. Det brukar inte hålla så länge...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar