måndag, augusti 29, 2011

Livsval

Hade ett långt samtal med Grisen i morse. Det handlade bland annat om alla dom valen vi gör i livet och hur det aldrig tar slut. Att man aldrig blir klar. Utan att man hela tiden behöver stanna upp och rannsaka. Hur väljer jag nu? Vart går min energi? Lever jag som jag vill? Jag inser allt tydligare att jag inte lever som jag vill. Delar av min vardag, absolut. Men en stor del? Verkligen inte. Och istället för att dra på sig den där stickiga offerkoftan och springa vidare i det där hamsterhjulet som jag har blivit så duktig på så borde jag känna efter ännu mer och utvärdera. Vad är det som betyder mest? Hur vill jag behandla andra och mig själv? Ibland känns det som om det kommer vara så här för alltid. Som om det aldrig kommer att bli bra. Men det går att ändra mer än vad man tror. Hoppas jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar