torsdag, januari 19, 2012

Uppe Med Tuppen

Gick upp innan sju idag och det är inte särskilt kul om man är jag. Jag tror att man kommer att vara antingen kvällsmänniska eller morgonmänniska livet ut. Klart det förändras med ålder eller småbarnsår och sånt men i grund och botten tror jag att man är det ena eller det andra. Och jag är helt klart en kvällsmänniska och har alltid varit. Sängen är aldrig skönare än på morgonen. Folk som går upp vid 5 eller 6 och som hävdar att morgonen är det bästa. Jag fattar ju inte vad dom gör...Alla andra sover, inget är öppet. Tyst, absolut. Men rätt trist också. Men hur som helst, vaken är jag u nu. Fullt med möten idag igen.

3 kommentarer:

  1. Jag är likadan, en kvinna på mitt jobb går upp 4.30!! Jag anser att hon är galen.

    SvaraRadera
  2. 4.30??!!! Det är ju mitt i natten.

    SvaraRadera
  3. Åh jag älskar lugnet på morgnarna ! För mig är det som att meditera. Jag känner verkligen hur levande mina sinnen är. Doften av kaffet, knastrandet när jag tuggar i mig en gräddad ciabatta. Bara lugn och ro i själen.

    Men 4.30...det är fan 1.5h för tidigt för mig också...ha ha ;=)

    Kram
    /D

    SvaraRadera