söndag, mars 25, 2012

Att Göra Saker Ensam

Tänkte lite på det där med att Kunken så ofta reser själv. Det gör jag väldigt sällan och överhuvudtaget är det mycket jag inte gör om jag inte är med någon annan. Långpromenerar till exempel. Vita gör det varje dag men jag kommer sällan i väg om jag inte har sällskap. Går på bio gör jag sällan själv men häromveckan var jag på en film ensam och kom på att jag tyckte att det var toppen. Vet inte vad det är som gör att jag inte kommer i väg på saker om jag är själv. För det finns ju en hel del saker jag vill göra som mina vänner inte är lika intresserade av. Har till exempel länge haft en dröm om att åka till Island och rida trots att jag egentligen inte kan rida. Det har hittills inte blivit av men kanske att jag ska hitta det där ridlägret på egen hand och sluta vänta på att nån ska vilja hänga med mig..

Bild lånad från Kevin McNeal Photography

6 kommentarer:

  1. Jag har nästan gjort det till en grej, att göra saker jag vill göra, oavsett om nån hänger på.
    Trots det har jag också väldigt sällan rest ensam och jag har aldrig varit på bio själv. Fast jag har tänkt tanken, det har jag.. :)

    SvaraRadera
  2. Vilka saker är det du gör själv?

    SvaraRadera
  3. Jag tycker faktiskt om att gå på bio ensam men ändå har jag bara gjort det när jag bodde i Skottland en tid. Aldrig här hemma. Missar ju en del film för att man inte får med sig någon. Jag ska nog ta mig i väg ensam någon kväll, varför missa filmer man vill se bara för att ens vänner inte vill se samma? Dumt ju.

    SvaraRadera
  4. Precis, så kände jag också. Jag ville ju se filmen. Och ibland är faktiskt upplevelsen starkare när man inte sitter och snick snckar med kompisen utan är där själv.

    SvaraRadera
  5. Promenader har jag ofta gått på själv, men bio har jag inte haft en enda tanke på ;=) Men det lät ju lockande såsom du beskriver det.

    Kram!

    SvaraRadera
  6. Det är klart du ska bli en Cowgirl. Har aldrig varit på Island men det ser ju helt fantastiskt vackert ut på bilden. Klart du ska göra fler saker själv. Det är bara dumt att vänta. Låt inte tillfällena glida dig ur händerna.

    SvaraRadera