onsdag, mars 21, 2012

Att Vara I Sin Färg

Enligt en av alla teorier om personlighetstyper är vi alla en distinkt färg. En blanding av flera egentligen men en som dominerar. Det är antingen RÖD. Ofta chef. Bestämt, framåt, tar beslut men delegerar gärna och gillar inte att utföra det själv. Det är GUL som är oerhört social, glad och ibland lite förvirrad. Det är GRÖN som ser till att saker faktiskt blir utförda och det är BLÅ som ser till att det blir efter senaste vetenskapliga metod och som redogör för allt i excel listor. Väldigt generaliserande så klart men otroligt roligt att fördjupa sig i och lära sig att känna efter vem man själv är och hur man fungerar. Mina vänner kommer få vara med om mycket tester framöver.

6 kommentarer:

  1. Ja, det där ja! Hade en länk en gång på dator hemma av han som hade skrivit någon bok om det här. En svensk man... undra rom jag ska leta lite :)

    SvaraRadera
  2. Jag är GUL i mitt väldigt aktiva, sociala och saker-på-gång-hela -tiden sätt men har inte mkt av det förvirrade i gul. Delar av mig är också RÖD där jag kan ta beslut, leda grupper och vara en styrande person. Tror jag. Ska göra några tester och se om det stämmer.

    SvaraRadera
  3. Såna där test är riktigt intressanta och jag kan nog skriva under på att du är rätt GUL ;=)

    Kram!
    /D

    SvaraRadera
  4. Hehe, ja jag vet :) Miss u Dogge! Kram

    SvaraRadera
  5. Vi får helt enkelt styra upp nånting när jag har semester ;=) Jobbar nästa vecka och sen är jag ledig i 2v.

    Kram!!

    SvaraRadera