fredag, mars 23, 2012

Nätdejting - Update

Har haft mer än 400 besök på sidan nu och faktiskt fått en del mail. Vissa som jag inte ens orkar svara på i och för sig. Man blir ju galen när killar skriver en hel uppsats med tusen frågor, A4 långa mail, som första mail. Och avslutar med att 'Men här babblar jag på. Det vore kul att höra av dig!' Dom svarar jag aldrig på...Och dom där killarna som aldrig kommer till skott utan som gång på gång med några dagars mellanrum skickar 'hur är det med dig??', eller 'har du haft en bra dag?? :)'. Jag hatar för övrigt när folk använder flera frågetecken så dom svarar jag knappt på heller... Har inte varit på en enda date än eftersom jag inte kunnat få in det i kalendern. Sista veckorna har varit helt galna. Men ev har jag en date i helgen och en nästa vecka om jag får till det. Känner mig inte så pepp men det har nog mest att göra med att jag är helt utmattad. Ska ha en mkt lugn och nykter helg.

7 kommentarer:

  1. Det är svårt det där med mail. Risken är ju att man missar en riktigt fin kille pga ett mail. Han kanske har lättare att prata för sig IRL, men det är väl så med nätdejting. Det är en risk man får ta :-)Hoppas du får till dejterna.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ja jag håller med. Vist är det så. Men nånstans måste man ändå gå på magkänsla både när man läser profiltext och hur folk agerar när dom skriver och skickar mail. Förra rundan jag nätdejtade gick jag på massor av dejter där jag från början anade att vi inte skulle klicka pga hur vi mailat eller hur dom utryckt sig och det visade sig nästan alltid stämma.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Försökte lägga upp en profil på en sida. Men hittade ingen bild på mig som dög så det blev inget.
    Låter skönt med nykter helg. Själv är man ordentligt bakis.

    SvaraRadera
  4. Oj, såg just att jag har närmare 800 besök på sidan nu! Det har rasslat till senaste veckan sen jag bytte bild. Men du Matt, kan du inte be en polare ta ett kort eller ta ett med mobilen själv?

    SvaraRadera
  5. 800! Nu är det bara att välja och vraka!

    SvaraRadera
  6. Hej Sussi! Hittade din blogg när jag sökte på nätdejting. Ser att du är rätt ny i svängen, men du kanske ändå förstår dig bättre på det än jag gör. Undrar: vilken sida är bäst egentligen? Funderar på att bli betalande medlem på e-darling, men vill gärna veta vad det är jag betalar för.

    Vänliga hälsnigar, Ina

    SvaraRadera
  7. Hej Ina!

    Nej då, jag har provat flera olika siter i olika omgångar. Jag föredrar någon av dom stora som typ Match eller Mötesplatsen framför Happy Pancake och andra smalare siter. Men i stort tror jag dom flesta är ungefär likadana. Det du betalar för är ju att du ska kunna maila och ta emot mail och se vilka som varit inne på din profil och sånt. Att börja med nätdejting men bara komma halvvägs utan att betala eller inte lägga upp en profilbild är bortkastad tid.

    Detta är i alla fall så jag känner. Lycka till!

    SvaraRadera