torsdag, februari 28, 2008

Blood In Blood Out

Cliff håller på att tjata om att han måste ta blodprov eller lämna blod för att få reda på sin blodgrupp. Han hävdar att han måste veta sin blodgrupp ifall han är med om en olycka och hamnar på akuten och behöver blod. Men vadå, om man ligger där är man kanske inte helt klar i huvudet för att meddela: 'Jo Dr Larsson, jag har A +, bara så ni vet nu när ni ska ge mig en tranfusion'. Jag tror ju att det är väldigt många som inte vet vad dom har för blodgrupp. Jag vet inte tex. Men jag kanske har fel, alla kanske har stenkoll. Dr B, det här är en klar fråga för dig.

3 kommentarer:

  1. Du kan hälsa att han inte behöver vara orolig. Det ingår liksom i rutinerna när någon kommer in efter en olycka att man kollar blodgrupp...

    SvaraRadera
  2. hmmm...men hur lång tid tar det?
    tänk om man bara har sekunder på sig. då kan det vara skönt att be dom ställa fram A+ och en rom/cola direkt.

    SvaraRadera
  3. Gud vad skönt, tack för svar. kände väl på mig att det fanns rutin på sånt där...

    SvaraRadera