måndag, januari 05, 2009

Öde eller Slump

Appropå nyårslöften så kanske jag ska försöka att inte fundera och grubbla så mycket på vad som kanske kommer att hända eller inte hända det här året. Det blir ju väldigt sällan som man tror ändå och det som inte hänt än kan jag inte veta något om. Jag vet att det är många som inte tror på ödet och finner trygghet i att veta att man själv påverkar sitt liv precis som man vill men jag tror nog att det finns lite övergripande planer och tankar med ens liv bara det att man kan välja vilka olika dörrar man öppnar och vilka vägar man tar. Men vad vet jag egentligen. Bara det att vissa saker känns mer rätt i magen än andra och att det är en skön känsla att känna att man har 'hittat hem'. Så den ska jag försöka följa ännu mer i år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar