torsdag, mars 26, 2009

Full På Gym

Ok, visst. Jag kan lägga till mycket på min tacklista som den anonyma kommentaren nedan antyder. Ja, jag har rent vatten i kranen, jag har inte någon dödlig sjukdom (vad jag vet), det finns ren luft att andas, jag blir inte misshandlat dagligen och jag behöver inte tigga för att få mat för dagen. Absolut. Det är fantastiskt och något vi alla (som bor i i-länder och har det någorlunda bra) borde reflektera över oftare kanske. Men min tacklista var lite mer vardaglig och på en annan nivå. Hur som helst, visst har jag det bra på många sätt. Men det är svårt för människan(läs jag) att vara nöjd verkar det som. Idag blev det i alla fall vin, våfflor och smågodis trots att jag planerat träning. Passade på att kombinera det med ett kort och sent träningspass. Lite speciellt att träna efter ett par glas vin och kanske inte det mest effektiva... Men det verkade som en bra idé just då.

2 kommentarer:

  1. Men ja! Hur fan bär man sig åt för att bli nöjd?! Den som lär mig att vara nöjd förtjänar Nobelpriset! Kram

    SvaraRadera
  2. Håller med! Som du märker har jag själv ingen aning.
    Kram

    SvaraRadera