torsdag, maj 14, 2009

Ensam i Vasastan

Nu har hela gänget skrivit på kontrakt för sina lägenheter på Söder! Peaches, Alfa, Grisen och Vita kommer alla bo si så där fem minuter ifrån varann efter sommaren. Det här året har verkligen inneburit förändringar på jobbfronten, boende och kärleken för många av oss. Själv är jag snart ensam kvar i Vasastan. Tur att Kickan och Grodan G bor kvar. Än så länge. Funderade ett tag på om jag också skulle ge mig på att leta efter drömlägenhet men insåg att jag inte har så mycket tid att göra något alls på just nu. Tessie tittade på mig med lite höjda ögonbryn och frågade om det alltså var så att jag var uppbokad i stort sett varje helg till i september. Och så var det ju. När jag tänkte efter. Så det är lite svårt att hitta tid. Men solen går som vanligt upp i morgon igen och sen läggs den ena dagen till den andra och på något sätt så går allt ihop i slutändan. Det brukar ju göra det.

5 kommentarer:

  1. Flytta till sjöstaden så kan vi dricka öl på göteborg, vin nere på bryggorna och drinkar på min balkong.

    SvaraRadera
  2. Jag älskar Göteborg nere på bryggorna! I kvällsolen. Vitt vin. Jag måste bryta min vita månad.

    SvaraRadera
  3. Ja, du får ta mej faaan bryta din vita månad... ;) kraaam

    SvaraRadera
  4. Japp! Det är ikväll det händer. Så får det bli. Månaden blev till 14 dagar men bättre än inget.

    Kram

    SvaraRadera
  5. Du är nog inte helt solo i Vasastan. Däremot bor det enligt uppgift bara en enda person på hela Riddarholmen. Det är nåt gammalt hyresavtal som tillhör en gammal pensionär och som är kopplat till nån gammal, för länge sedan utförd, kanslitjänst. När ingen på kontoren jobbar över har han alltså en helt egen holme. Där är du ju inte riktigt än...
    /Marcus

    SvaraRadera