tisdag, maj 19, 2009

Relationsmönster Eller Magkänsla?

Jag har ju börjat läsa 'Hemligheten' nu eftersom det var så många som tjatade om den. Nu har jag ju inte läst hela än så när jag gjort kanske jag är upplyst och fullfjädrad. Just nu är jag en smula förvirrad bara. För det står att man ska lära sig att gå emot sina relationsmönster. Det kan jag fatta, mönstrena gör ju inte alltid att man tar dom bästa besluten (lite beroende på vilka mönster man har då förstås). Men samtidigt, om magkänslan säger att man nog inte är tillräckligt intresserad och att det är det som gör att man inte har lust att träffa den andra så mycket, ska man då byta spår helt och tänka att 'nej, nu ska jag lära mig att gå emot mina relationsmönster' och göra tvärtom istället? Ses mer, ge det en extra chans. Lära känna varann ännu bättre. Trots att man kanske inte är så sugen. Jag vet inte. Jag får väl fortsätta läsa helt enkelt..men man vill väl ha pirr för tusan?!

3 kommentarer:

  1. Du kan väl berätta slutet av boken sen! Jag har kommit till ungefär samma sida 3 gånger nu.. och har inte läst ut den..(har liksom börjat om hela tiden,efter lite uppehåll från boken) det är något som gör att jag inte orkar läsa.. haha!

    SvaraRadera
  2. Ja man blir ju deppig halvvägs igenom. Det kanske är det som får dig att sluta :) Kram

    SvaraRadera
  3. Boken har kanske rätt på sätt och vis. Det kanske går att älska nästan vem som helst. Men vill man det? Högst tveksamt om jakten på tvåsamhet ska få tvinga en till det. Däremot finns det nog många som alltid hittar på svepskäl för att kunna smita från både bra och dåliga potentiella partners. Svårigheten är nog snarast att definiera om man är en av dem.
    /Marcus

    SvaraRadera