onsdag, juni 24, 2009

Konsten Att Inte Jämföra Sig Med Andra?

Jag vet ju allt det här innan. Att man ska leva sitt eget liv. Se om sitt eget hus. Leva ut sina egna drömmar. Se att allt har sin tid och att livet går upp och ner och allt det där ni vet. Men det är så svårt ibland. Faktiskt så är det så svårt! Att inte jämföra sig med andra. Jag tycker faktiskt det men å andra sidan är jag rätt bra på att vara hård mot mig själv. Det är ju det där att nästan hela tiden sätta sitt eget liv och egenskaper i relation till det som händer runt omkring. Och det är mindre bra. För jag vill ju verkligen helhjärtat kunna glädjas åt alla mina vänner som just nu på löpande band gifter sig, blir gravida och är barnlediga. För jag är glad för deras skull! Det är jag verkligen. Och jag önskar dom all lycka och det bästa. På riktigt. Men det är svårt att inte jämföra. Det är det faktiskt. Om ni är fulla av insiktsfulla tips för hur man gör för att bara bli lugn och trygg i sitt eget och sluta sätta allt i relation till omgivningen så dela med er.

1 kommentar:

  1. När jag kommer på det, så ska jag berätta! jag lovar. :) KRAAAAM

    SvaraRadera