fredag, juli 17, 2009

Alla Dom Andra

Jag vet ju. Jag vet att alla har sin skit i livet, och sin lycka också för den delen. Livet tar och ger och går upp och ner och hela den där baletten. Men just nu, i min nuvarande situation så kan jag bara undra - hur tusan gör folk? Hur gör folk för att leva sina liv i balans med goda relationer med bra kommunikation, väl avvägd stress på jobbet, gott självförtroende, tålamod med sig själva och god nattsömn. Hur klarar sig människor igenom dag för dag, vecka för vecka och år för år? Hur tar man sig framåt så där smärtfritt och friktionsfritt och ångestfritt och kravfritt som vissa verkar göra? Eller är dom bara jävligt bra på att dölja sina svåra sidor? Det finns säkert en hel del som tror att mitt liv flyter på som en räkmacka också. Men så är alltså icke fallet (utan att med det säga att jag är trasigare än någon annan egentligen) Jag har nog bara tappat bort mig en smula.

4 kommentarer:

  1. Har också funderat på det där. Är det inte så att vi är väldigt bra på att spela teater?
    Att vi är rädda för att andra ska tycka att vi är misslyckade. (varför de nu skulle det?)

    Lyssna först och främst på din kropp och inte på vad andra tycker och tänker. Du har bara ett liv så var rädd om dig själv.
    Stor kram.

    SvaraRadera
  2. Tror också att folk är väldigt bra på att spela teater.

    En sak som jag också är ganska säker på är alla alla människor har problem. Skillnaden däremot ligger i HUR folk reagerar på de "negativa" saker som händer.

    Kram
    /Douglas

    SvaraRadera
  3. Vilka kloka saker som skrivs här! Jag instämmer, med tillägget att allför många människor fokuserar på att verka lyckade istället för att vara lyckliga. Det tror jag är en stor felprioritering. Därmed inte sagt att det skulle vara lättare att vara lycklig. Men bättre.
    /Marcus

    SvaraRadera
  4. Alla har ångest. Alla tappar bort sig. Vi pratar bara alldeles för jävla lite om det. Tyvärr. Pratar någon om det görs det efteråt, när man mår bra igen. Ingen pratar om det när man är mitt inne i det.

    SvaraRadera