onsdag, juli 15, 2009

Husarrest

Det är så konstigt det här. För även om jag nog har sett det någonstans längre fram i tunneln och någonstans fattat att till slut går det nog kanske inte längre så är det ändå konstigt. Konstigt att inte kunna styra över sin kropp. Att helt plötsligt en dag inte kunna gå upp ur sängen i stort sett. Sånt där jag har hört om och läst om i alla dom där böckerna som skulle hindra mig från att hamna där själv. Det verkar alltså inte räcka att bara läsa dom böckerna...Och grejen är att oavsett hur underbara alla är som förstår, tar hand om, bäddar om, klappar mig på pannan och ger mig mat, så kan jag ändå inte skaka av mig känslan av att jag borde ha fixat det. Att det ju så klart är mitt fel att det gick så långt och att jag borde kunnat stoppa det i tid. När ska man kunna bli snäll mot sig själv?

7 kommentarer:

  1. Hoppas du mår bättre snart.
    Tusen kramar.

    SvaraRadera
  2. Man tror aldrig att det kan hända en själv. Otäckt att det verkar kunna göra det ändå. Krya på dig!
    /Marcus

    SvaraRadera
  3. Jag hoppas också att du blir bättre snart, och tack för dina varma ord! Kram

    SvaraRadera
  4. Man tror aldrig att det händer en själv förrän det har hänt. Dessutom är det aldrig ditt fel även om det känns så. Mitt favoritcitat från vår kompis Oprah: "When you know better - you do better".
    Massor med kramar
    Z

    SvaraRadera
  5. Tack alla för pepp och kramar! Skriver igen när jag fått lite mer krafter.

    SvaraRadera
  6. Det här är din chans att vara ego. Nu finns det ju ingen mask att upprätthålla, när det gått så här långt är det bara kapitulera och inse att man mår dåligt (tänker jag).

    Var ego ego ego och ta hand om dig. Du vet var jag finns om du vill maila eller utbyta ältande eller ngt.

    Kram

    SvaraRadera
  7. Tänkte just på dig, hör av mig på mailen sen. Kram

    SvaraRadera